KIDS 4

28 februari 2023 - Diani Beach, Kenia

Hoi groep 6b,

Dat was fijn! Even een vrije dag! Ik hoop dat jullie ook van de vakantie aan het genieten zijn. Vanmiddag heb ik gesnorkeld en een mooie zeester gezien. Daarna ben ik bij de kraampjes langs de weg gaan kijken. Ik heb voor 40 cent een bezempje gekocht.  Daar zie je heel veel kinderen mee lopen op de scholen. Ze vegen de klas of de speelplaats aan. Ik heb er één gekocht om aan jullie te laten zien. Maar misschien moet ik er nog een paar meenemen. Ze lijken mij best handig in de klas!

Vandaag ben ik bij op een school gaan kijken, bij 3 meesters die in de workshop zijn geweest. Het duurde bijna 2 uur voor we er waren. Onderweg zie je van alles, zoals vrouwen met jerrycans water op hun hoofd en bijzondere auto’s. Zien jullie trouwens hoe rood de aarde hier is. Omdat het heel droog is, zijn ook de bomen langs de weg rood van het rode stof.

met een dauw naar de zandplaatonderwegAlles wordt op het hoofd gedragen

Toen we het schoolterrein opreden kwamen een heleboel kinderen kijken. Ze vinden het natuurlijk heel raar, zo’n ‘Mzungu’. Jullie weten gelukkig al dat  het geen scheldwoord is, maar dat het blanke betekent. Het leuke van de lessen vandaag vond ik dat de meesters echt dingen uit de workshop hadden gebruikt. Ze gebruikten zelfs de wiggle, wiggle die we met ze hadden gedaan! Als ik terug ben ga ik deze energizer ook met jullie doen! Het is echt heel grappig! Ook was er een meester die in plaats van de beurtenstokjes kartonnetjes met de namen had gemaakt. Heel slim, want ze hebben hier natuurlijk niet zoveel materiaal. Ik vond het vandaag echt een superleuke dag!

overleg in 'kleine' groepjeskaartjes om als beurtenstokjes te gebruikenin de klas

1. Levi b:
    28 februari 2023
    Leuke dag
  2. Xavi:
    1 maart 2023
    Leuke dag zo te horen.
    Ik zou ook wel willen snorkelen en ik zou ook wel een zeester willen zien.
  3. Vince:
    1 maart 2023
    Leuk weer om allemaal te lezen. Ook dat je ging snorkelen. 🤿 Veel plezier nog.