Feest!

4 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Vandaag is de Final Celebration. Alle leerkrachten die hebben deelgenomen aan de workshop zijn uitgenodigd. Er worden wel 700 mensen verwacht. We arriveren op een prachtig versierd feestterrein. Hoewel ik weet wat er gaat gebeuren, zijn er toch de zenuwen. Zouden de leerkrachten uit de workshop gekomen zijn en herken ik ‘mijn’ leerkrachten wel in de drukte? Mijn zenuwen zijn snel verdwenen. De groep heeft zich op een plek verzameld en van de ene omhelzing ga ik naar de andere. Wat een hartelijk weerzien!

Het certificaat is binnenWhatsApp Image 2023-03-04 at 16.03.05Smile

Iedere groep heeft een kort optreden voorbereid. Hoewel voorbereid, sommige groepen overleggen ter plekke nog even snel wat ze gaan doen. Bij de Kenianen zit het dansen in het bloed! Het maakt niet uit welke muziek het is, ze swingen toch wel. Wat een ritmegevoel en wat voel ik mij daar lekker houterig tussen! Om dat te compenseren heb ik wel een Afrikaanse jurk gekocht, misschien lijkt het dan nog ergens op.

Als Burani Primary wordt opgeroepen komt er bijna geen eind aan de groep swingende leerkrachten. Van de 34 deelnemers zijn er 31 gekomen. Geweldig!!! Trots dans ik er, als houten Klaas, tussen (zie video's) Esther en ik krijgen allebei een jurk en doeken als dank! Na het optreden maken we de groepsfoto en volgen er nog tig selfies! Ik denk dat ik vannacht in bed nog smile!

IMG-20230304-WA0041IMG-20230304-WA0054IMG-20230304-WA0048final celebration20230304_120416Burani Primary, zo trots!

Na het T4T lied volgt Djambo. Kenianen en Nederlanders, iedereen danst en feest met elkaar. Wat een verbondenheid. Het feest wordt afgesloten met een optreden van Tarumbetah Africa, een dansgroep uit Nairobi en een optreden van leerlingen van een Secunadary School.

Vanavond is de voorjaarsreis afgesloten met een dankwoord van Jan van Aert, de voorzitter van T4T. Het was de grootste groep uit de geschiedenis van T4T, maar wat een fantastische groep met leuke mensen! Als bedankje hebben we ook namens de deelnemers een woordje en voor ieder bestuurslid een schaaltje met de naam erop laten maken. Vannacht vertrekt de grootste groep terug naar Nederland. Ik hoor tot de geluksvogels die nog een dag langer mag blijven. Er waren niet genoeg tickets beschikbaar en ik heb mij met liefde opgeofferd 😉. Morgen dus nog één dag genieten van Kenia en nog één laatste blog!

afscheid

1. Hester:
    4 maart 2023
    Je toch al volle rugzak met al deze ervaringen, ontmoetingen en indrukken verder kunnen vullen, wat prachtig om mee te maken en voor ons om in woord en beeld te kunnen volgen! Een fijne reis naar huis gewenst, zal best weer wennen zijn om hier te zijn.... Lieve groetjes, Hester
  2. Anja:
    4 maart 2023
    Lieve Diana. Geweldig om je belevenissen te volgen. Geniet van je laatste dagje en tot snel :)
  3. Tineke:
    Wat een afsluiting !!
    Zoveel 'swing' ... neem daar ook maar iets van mee naar huis!
    En geniet van je bonus-dag.
  4. Pieter en Digna:
    4 maart 2023
    Lekker zo’n extra dagje na zo’n geweldige party 🥳. Neem het er nog even van en alvast een goede reis! ✈️
  5. Karin:
    4 maart 2023
    Wat een leuke afsluiting! Geniet van je laatste dag in Kenia!
  6. Marlies Wentink:
    4 maart 2023
    Lieve T4T maatje, wat hebben we weer genoten! En wat ontzettend lief dat je een cadeautje hebt geregeld voor ons!! Glim er nog van na. Tot 14 april en nog even een dagje genieten.😘
  7. Vader Piet:
    5 maart 2023
    Wij wensen je een goede reis terug met mooie herinneringen bij je en leuk werk gedaan ik Kenia.
    Wat een voorrecht. Dat heb je dan als je er zoveel voor doet. Top.