KIDS 5

2 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Hallo groep 6b,

Genieten jullie nog een beetje van de vakantie???
Gisteren en vandaag zijn we op scholenbezoek geweest. Ik sta iedere dag heel vroeg op! (dus écht geen vakantie!) Vanmorgen om 6 uur! De school van vandaag was ver rijden, wel tweeënhalf uur! De weg is echt hobbel de bobbel en soms is er helemaal geen weg. De school ligt heel afgelegen en veel kinderen hebben nog nooit een Mzungu (blanke) gezien. Toch zijn ze helemaal niet bang voor ons. Ze vinden het zelfs heel leuk om bij ons in de buurt te zijn. Toen we buiten met de juf gingen praten, gingen ze allemaal om ons heen staan.

de weg vandaageen stoel voor de visitorsiedereen staat om ons heen

De klassen zijn hier heel groot. Er zitten 80 of 90 kinderen in één klas. Soms minder, als de ouders het schoolgeld niet kunnen betalen. De lessen waren heel verschillend. Juf Armina had ook echt dingen uit de workshop gebruikt. Dat was natuurlijk heel leuk om te zien. Toen ze klaar was met de les, vertelde ze dat de kinderen iets voor ons hadden. Ze had ze speciaal voor ons een lied aangeleerd: Welcome visitors from Holland! Je snapt dat ik echt tranen in mijn ogen kreeg. Het klonk zo geweldig, 80 kinderen die zingen dat je zo welkom bent!

heel nieuwsgierig naar de visitors from Holland80 leerlingenDSC07574

Weten jullie nog dat ik de bal heb laten zien uit Kenia? De bal gemaakt van afval (plastic of stof) Ik zag er nu kinderen mee spelen, dus ik heb er een foto van gemaakt. Ook heb ik een foto gemaakt van de jongen die de bel moest luiden. Na iedere les loopt hij naar buiten en slaat hij tegen het ijzer dat aan de boom hangt.

de bel na iedere lesde bal van afvalmateriaalbaviaan met jong

Toen we terug naar de auto liepen, liepen alle kinderen met ons mee. Bij de auto deden ze nog even gek met ons. Opeens draaiden ze zich allemaal om en renden weer terug naar de klassen. Het was heel grappig! Op de terugweg zagen we ook nog een aap met een jonkie. Het was echt een suuuuuuperleuke dag!

1. John:
    2 maart 2023
    Geweeeeldig om te zien en te horen. Het doet me denken aan onze reis naar Afrika met onze jongens toen we ook naar een schooltje zijn gegaan. Fantastisch dat jij en de stichting zo kunnen bijdragen! Je past er helemaal😁
  2. Michèle:
    3 maart 2023
    Wat een belevenis! Ge-wel-dig...:)
  3. Xavi:
    Leuk zo'n dag!
    Zou ik ook wel willen.
    Vandaag hadden we een schaaktoernooi, veel kinderen uit onze klas deden mee.
    Ik heb een beker gewonnen!
    En we hebben een leuke vakantie!
  4. Diana:
    3 maart 2023
    Gefeliciteerd Xavi! Top gedaan! Leuk dat er zoveel kinderen meededen! Geniet lekker van je vakantie en tot volgende week!!!!
  5. Levi b:
    5 maart 2023
    Ik ben gister bij avifauna geweest
  6. Levi b:
    5 maart 2023