Naam:
Foto’s:
252
Video’s:

Over mij

Mijn naam is Diana Langeslag, getrouwd met John. Samen hebben we twee zonen van 20 en 17 jaar. Inmiddels ben ik 30 jaar werkzaam in het onderwijs. In 2021 ben ik veranderd van werkgever. Na 14 jaar in Nootdorp te hebben gewerkt, werk ik sinds een jaar in het Westland. Ik geef drie dagen les aan groep 6B.

Samen met John heb ik mooie verre reizen gemaakt. Op elke reis stond één onderdeel vast: een bezoek aan een schooltje. Het zien van onderwijs in andere landen, de inrichting van de lokalen, de bevlogenheid van de docenten, het enthousiasme van de leerlingen, het heeft mijn blik verruimt!

“Oren, ogen, puntje van je neus!”   Sumatra 1996sumatra

In 1997 hebben we voor het eerst Afrika bezocht. Het werelddeel heeft ons hart gestolen. In 2013 hebben we Afrika opnieuw bezocht. Met onze twee zonen hebben we drie weken door Tanzania getrokken. Een fantastische reis, vol indrukwekkende ervaringen! In 2018 zijn we met het gezin door Oeganda getrokken.

De passie voor Afrika en het onderwijs! Een combi, die in deze reis voor Teachers4Teachers samenkomt!

bij de masaai

bij de Masaai - Tanzania 2013

Over mijn reis

De Stichting Teachers4Teachers is een organisatie van vrijwilligers met als doel de onderwijsontwikkeling in Kenia te bevorderen.

Sinds 2003 organiseert de stichting elk jaar reizen voor leraren naar Kenia. Tijdens het verblijf delen zij kennis, inzichten en ervaringen met Keniaanse collega’s. In Kenia werkt Teachers4Teachers samen met ongeveer 320 scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de provincie Kwale, ten zuiden van Mombasa. De kracht van Teachers4Teachers is dat zij elk jaar terugkomen in hetzelfde gebied.

De Nederlandse leerkrachten bereiden in Nederland workshops voor. Deze workshops worden in Kenia op verschillende scholen in Kwale County gegeven. Daarnaast vinden er klassenbezoeken en coachingsgesprekken plaats, onder het motto:

TO MEET, TO CONNECT, TO LEARN!teachers4teachers

Bezochte landen

Ik heb 21 landen (9%) bezocht:

België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Indonesië, Italië, Kenia, Kroatië, Mexico, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Spanje, Tanzania, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.