Karibu 'Welkom' in Kenia

23 februari 2023 - Diani Beach, Kenia

Vandaag zijn we geland in Kenia! Eerst vlogen we in 8 uur naar Nairobi. Vier uur wachten en drie uitgebreide tassencontroles verder, vlogen we het laatste stuk naar Mombasa. Daar aangekomen stond James al klaar met verschillende busjes. James regelt al het vervoer voor Teachers4Teachers. Vanuit het busje kijk je je ogen uit. Het straatleven is zo fascinerend. Alles gebeurt op straat. Er wordt getoeterd, geroepen en onderhandeld. Fruit, groente, kleding, maar ook bedden. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt op straat verkocht. Er lopen koeien, er rijden matatu's (busjes), tuktuks en bodaboda's  (brommertaxi's). Het blijft een soort ongeorganiseerde chaos, zeker bij de pont midden in Mombasa!

vanuit het vliegtuigtuktuk

Als we dicht bij het hotel zijn, moeten we opeens stoppen. Een strenge politieagent gebaart druk en zegt dat we in overtreding zijn. We rijden met de ramen open en één van ons leunde met zijn arm een stukje uit het raam. Totaal zich van geen kwaad bewust probeerde hij uit te leggen dat hij niet wist dat dat niet mocht. De agent bleef streng en zei dat het een overtreding was en dat hij gearresteerd werd. Uiteindelijk stapte de chauffeur uit en  werd het achter het busje 'even geregeld'. Er bleek later 500 Shilling (5 euro) betaald te zijn. Onder een strenge blik en de belofte dat we het nooit meer zouden doen, reden we verder. Welkom in Kenia!

In de middag de koffer uitgepakt en lekker bijgekomen. Heerlijk 25 graden! Ook een rondje buiten het hotel gelopen. Overal wordt houtsnijwerk verkocht. Vooral de meneer van de sleutelhangers maakte indruk! Met gevaar voor eigen tenen hakt hij namen uit een klein stukje hout!

een gevaarlijk werkjeeen sleutelhanger maken

Nu lekker op tijd slapen! Even wat niet-slaaptijd uit het vliegtuig inhalen! Gelukkig is het tijdverschil met Nederland niet heel groot. Het is hier twee uur later. Morgen gaan we kennismaken met een Keniaanse school en 's middags de workshopdagen voorbereiden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Van der Ende:
    23 februari 2023
    Veel plezier en succes Diana. Mooi dat je op deze manier weer scholen en leerkrachten kan inspireren.
  2. Ellen:
    23 februari 2023
    Enerverend begin Diana. Veel plezier en succes!
  3. Marga keijzer:
    Succes met jullie actie!
  4. Tineke:
    23 februari 2023
    Je bent meteen actief! Leuk je zo te kunnen volgen, je verhaal is beeldend. Benieuwd naar morgen!
  5. Irma:
    23 februari 2023
    Zo nu dan! Al een aardig verhaal zo! We blijven bij zo😳👀
  6. Simone Grooters:
    24 februari 2023
    Zet hem op juf Diana! Leuk om je verhalen te volgen