KIDS - 2 - uitproberen

11 februari 2017 - Delft, Nederland

In de workshops in Kenia gaat het erom hoe we de kinderen actiever kunnen laten deelnemen aan de les. Waar kan ik dat beter uitproberen dan in mijn eigen groep 6B. Samen hebben we de werkvorm I have, who has? uitgeprobeerd. De eerste keer bleken er dezelfde kaartjes te zijn en liep het niet. Ook vonden jullie dat er teveel kaartjes waren. Nadat ik het had aangepast, liep het de volgende oefenronde prima. Om het compleet te maken had ik de uitleg in het Engels gedaan en moest iedereen de vraag in het Engels stellen. Well done, group 6B!I have, who has?

Daarnaast hebben we ook een werkvorm met de klas gemaakt. De leerkrachten in Kenia vinden het namelijk ook leuk een stukje Nederland te zien. Het is een fotomemory met Engelse woorden geworden. Erg leuk om het te maken en om het zelf uit te proberen. Een grappig idee dat straks Keniaanse juffen en meesters jullie memory gaan spelen!

zelfgemaakt memory uitprobereneen paar voorbeeldenmemory spelenmemory

1. Familie Tajioui:
    14 februari 2017
    Beste juf Diana,

Wij wensen je een hele leerzame, fijne en gezellige reis toe.
    Groetjes van Jamila en haar ouders!
  2. Pam Bogaart:
    14 februari 2017
    Lieve juf Diana

ik wens je een fantatische en ook leuke reis naar Kenia
    Gr Pam Bogaart !!
  3. Chedy de Graaff:
    15 februari 2017
    U bent de liefste juf die ik ken. U bent aardig lief behulpzaam en van mij ook nog een held en heel veel plezier in Kenia

Met vriendelijk groet Chedy de Graaff
  4. Marleen vd Kooij:
    15 februari 2017
    Die kinderen boffen maar dat ze jou als juf krijgen! Goede reis en veel plezier! Ik ga je helemaal volgen.

Marleen
  5. Mendy:
    ik wens je veel plezier
    groetjes mendy v.d hulst
  6. Catalijne:
    16 februari 2017
    Beste Diana,

Als het goed is heb je nu ochtendvlucht Nairobi – Mombasa. Ik wens je onwijs veel onderwijsplezier met de aankomende dagen in het vooruitzicht. Succes met alle workshops en vooral ook genieten van alle momenten die je daar beleeft in het mooie vakgebied: "Onderwijzen"!! Een fantastische ervaring en ben benieuwd straks naar al je belevenissen.

Groetjes,

Je collega Catalijne