16 februari 2017 - vertrek en aankomst

16 februari 2017 - Kwale, Kenia

15 februari, de dag van vertrek! Gelukkig hoefde ik vandaag niet meer naar Nootdorp. Alle tijd om de laatste dingen in te pakken, de laatste was te draaien, boodschappen te doen en natuurlijk mijn jarige vader te feliciteren. Ook fijn om nog even de laatste mailtjes en appjes te lezen. Wat is het fantastisch hoe iedereen meeleeft!

Klokslag 16.15 uur stond mijn lieve vriendin Tineke klaar om me weg te brengen naar Schiphol. Uitgezwaaid door Niels, Casper en mijn schoonouders vertrokken we….op naar het grote avontuur!

Op Schiphol zag ik meteen andere reizigers van Teachers4Teachers. Dat is het voordeel van reizen in een groep van 38 personen, je komt overal wel iemand  tegen. Bij het afgeven van de koffers, bleek dat ik echt veel mee had. Eén koffer van 20,5 kilo en één van 22 kilo. En nee, dat is echt niet mijn hele garderobe! Het zijn stapels papier, pakken stroopwafels, drop, 35 pakjes dobbelstenen, 400 ballonnen, bolletjes wol,  pennen, stiften, enz enz.

De vlucht van Amsterdam naar Nairobi duurde zo’n 7 ½ uur. Voor mijn gevoel had ik net mijn ogen dicht, toen ze alweer met een ontbijt langs kwamen. Veel ging er niet in, om 4 uur ’s nachts. In Kenia is het 2 uur later dan in Nederland. Na aankomst in Nairobi begon het lange wachten! Na bijna drie uur wachten op een luchthaven waar niets te doen was, vertrok de vlucht naar Mombasa. Gelukkig was dit een hele korte vlucht van nog geen uur.

Mombasa is een drukke havenstad. De rit naar Diani Beach ging door het drukke centrum. Chaos, alom! Een hoop getoeter, scootertjes, een verdwaalde fietser. Mij deed het heel erg aan Tanzania denken. Voor degene die nog nooit in Afrika zijn geweest, was het een behoorlijke cultuurshock.

Het hotel is prachtig! Vanmiddag aan de rand van het zwembad bijgekomen. Overal lopen aapjes, het is goed op je spullen letten geblazen. De temperatuur is ruim 30 graden. Heerlijk!

Begin van de avond de gezamenlijke aftrap. We werden voorgesteld aan Francis, de directeur van Teachers4Teachers in Kenia. Omdat hij gisteren jarig was, werd er een cadeau gegeven en voor hem gezongen. Daarnaast werden de polo’s van T4T uitgedeeld, onze werkoutfit voor de komende dagen!

Na een heerlijk diner, vroeg ons bed in. Morgen staat het eerste scholenbezoek en de workshopvoorbereiding op het programma!

tot over 12 dagenMombasa Airportvoet op Keniaanse bodem

1. Jessica:
    Lieve Diana,
    Nu al leuk om alles over je avonturen te lezen!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Hou ons vooral op de hoogte enne ga je zelf al die ballonnen opblazen??
    Liefs van Shun en Jessica
  2. Vader Piet:
    16 februari 2017
    Wat een mooie start. Ga zo door.
    Voor nu, welterusten, je zal wel moe zijn !
  3. Tineke:
    16 februari 2017
    Je eerste nacht daar....slaap lekker! Hopelijk kunnen de aapjes niet bij je stroopwafels! liefs vanuit Schipluiden