Een plan en dan.......

20 februari 2023 - Schipluiden, Nederland

Na de geweldige ervaring in 2017 begon het weer te kriebelen: Teachers4Teachers! Alleen de naam is al bijzonder. Je doet het echt met elkaar! Neem daarbij de mooie herinneringen! Dit wil ik nog een keer meemaken!

Tja, dan heb je een plan, maar waar begin je? In 2017 mocht ik, na een selectieprocedure, vanuit de Laurentiusstichting mee. Maar inmiddels is er veel veranderd en sta ik niet meer in Nootdorp, maar in Naaldwijk, voor de klas.
Eerst maar eens vragen wat mijn directeur van het idee vindt. Hij kent me inmiddels en is, sinds het project met de Schakelklas, wel wat gewend. Ook deze keer reageert hij meteen enthousiast en de school faciliteert de dagen dat ik afwezig ben. Mooi!
De volgende stap is WSKO. Na emailcontact word ik uitgenodigd voor een gesprek op het bestuurskantoor. De algemeen directeur, mevrouw Bouvé, vindt het een mooi plan dat goed aansluit bij wat we de kinderen binnen WSKO willen leren. Eén van de pijlers van het nieuwe strategisch beleidsplan is: ‘de wereld ontdekken.’ WSKO omarmt het initiatief. Ze ondersteunen mijn deelname financieel en er mogen zelfs nog twee andere enthousiaste juffen mee uit De Lier. Hoe geweldig is dat!

Daarna kwam het stukje sponsoring! Met hulp van mijn ‘marketing’ vriendin Rokien, een crowdfundingsactie opgezet. Wat een fantastisch bedrag is er in een korte tijd binnengekomen! Zo geweldig om te merken hoe iedereen meeleeft, ouders van school, collega’s, familie en vrienden. Echt zo blij mee!
In de maand februari is bovendien de goede doelenknop van Albert Heijn Schipluiden voor Teachers4Teachers. Op school is er door de kinderen ook flink gespaard. Elke week met een auto vol lege flessen vanuit Naaldwijk naar Schipluiden!

Inmiddels zijn ook de twee voorbereidingsdagen in Amsterdam achter de rug. Nog niet eerder vertrekt er zo’n grote groep vanuit Nederland. Het waren  leuke, intensieve dagen! Hoewel veel informatie al bekend is, hoor je ook weer nieuwe dingen. Ook krijg je op de voorbereidingsdag te horen wie je maatje is. De vorige keer vond ik dat heel spannend. Je gaat met een andere Nederlandse collega de workshops geven en de scholen bezoeken. Maar omdat ik voor de tweede keer ga, ben ik deze keer gekoppeld aan een Keniaanse collega. De Keniaanse headteacher Esther is mijn maatje. Zij doet de opleiding tot workshopleader en gaat samen met mij de workshops geven. Via Whatsapp hebben we al wel wat contact, maar we zien elkaar pas aanstaande vrijdag. Ook weer spannend!

voorbereidingsdag

Nu nog de laatste dingen inpakken: zomerkleding (heerlijk 25-30 C), stiften, papier, behangerstape, natuurlijk stroopwafels! En nog heel veel meer! Maar het is ook zoals ze bij T4T zeggen, je neemt je rugzak vol met onderwijservaring mee en pakt er op dat moment uit wat je nodig hebt.

Kenia, ik kan niet wachten!!!! Nog maar 1 nachtje slapen!

WSKO strategisch beleidsplan Caitlin en ik mochten het eerste exemplaar van het strategisch beleidsplan in ontvangst nemen.WSKO maatjes WSKO maatjes

Superleuk dat jullie meereizen door het lezen van het blog. Je kunt ook een reactie plaatsen.
Wil je een mail ontvangen als er een nieuw blog online is, vul dan je e-mailadres in.

1. Tineke:
    21 februari 2023
    Wat een prachtig plan en super voorbereid !
    Gaaf dat je deze keer met een Keniaans maatje gaat samen werken.
    Fijn dat we je blog kunnen volgen.
    In gedachten reizen we mee. Zet 'm op!
  2. Anja:
    21 februari 2023
    Trots op jou, lieve Diana. Geniet!
  3. Michèle:
    21 februari 2023
    Wat ontzettend geweldig dat je dit weer gaat doen. Trots op mijn buuf! Zet hem op.
  4. Casper:
    Veel plezier!!!!!
  5. Pieter en Digna:
    21 februari 2023
    Supergoed dat je dit doet! Zet ‘m op en have fun!
  6. Marlies Wentink:
    21 februari 2023
    Zó leuk dat je weer meegaat! Kenya maatjes voor altijd!
  7. Leo:
    21 februari 2023
    Mooi dat je dit weer doet Diana. Veel succes en vergeet niet ook een beetje te genieten. Maar jouw kennende komt dat wel goed!
  8. Mieke:
    21 februari 2023
    Heel veel suc6, gaat vast weer een hele mooie ervaring worden voor jouzelf maar ook voor de keniaanse kinderen en natuurlijk jouw maatje. Xxx
  9. Karin:
    22 februari 2023
    Heel veel succes en plezier, Diana!!
    Dat het maar weer een mooie ervaring mag worden!
  10. Nora:
    23 februari 2023
    Wat geweldig dat onze juf nu in Kenia 🇰🇪 Is!
  11. Nora:
    23 februari 2023
    Wat geweldig dat onze juf workshops in Kenia 🇰🇪 gaat doen!!
  12. Bram van holstein:
    8 maart 2023