KIDS - 5 - de workshopdagen

20 februari 2017 - Kwale, Kenia

Djambo lieve jongens en meiden,

Wat leuk om jullie vanmiddag even te zien via de what’s app. Helaas was de Wifi niet zo goed, dus ik kon niet zo veel vertellen. Maar daar hebben we het blog voor. Het is zo raar dat jullie gewoon achter de computers zaten om topo te oefenen. Zet hem op morgen! Jullie hebben me beloofd dat jullie allemaal voor de voldoende gaan of hoger. Ik ben benieuwd!

Vandaag was de tweede dag workshop geven. De eerste dag workshop was heel leuk geweest! Grappig filmpje, hè Brian? Ik denk dat we het ballontrappen ook maar een keer tijdens de gymles moeten doen.

Vandaag gingen we jullie memory spel spelen. Ze kenden het spel niet. Maar toen ze het na de uitleg gingen spelen waren ze heel fanatiek! Ze moesten erg lachen om de foto van Wessel met de muts, de zonnebril van Elisa en de ballonnen van Jason. Daarna gingen we bedenken hoe de leerkrachten dit in andere lessen kunnen gebruiken. Omdat er in Kenia vaak veel te weinig materiaal is, hebben we daarna levend memory uitgelegd. Wij doen dat wel eens gewoon als energizer, maar je kunt het natuurlijk ook met sommetjes spelen.

memory a match  and the winner is....

Het was een hele leuke dag! Ik heb enorm genoten van alle werkvormen die we met de Keniaanse juffen en meesters hebben gedaan. Eén meester vroeg of we meer wilden vertellen over de Nederlandse gymlessen. We hebben dus ook nog een paar gymspelletjes met ze gedaan.

Veel te snel was de workshop alweer voorbij. We moeten elke keer 2 ½ tot 3 uur rijden van de scholen naar het hotel, dus we moesten op tijd stoppen.

Ik mis jullie, maar ik vind het ook fantastisch om hier te zijn! Tot het volgende blog!

voor de klas       overleg

1. Diana:
    20 februari 2017
    Gaaf man, volgens mij gaat dat heel goed met dat Memory