oktober 2016 - de brief

1 oktober 2016

Tussen alle mail over vergaderingen, werkgroepen enz enz, zit er begin oktober plotseling een mail over de voorjaarsreis van Teachers4Teachers in de mailbox. De Laurentiusstichting, waar ik voor werk, steunt het werk van Teachers4Teachers. Mijn oog valt op het woord Kenia! Vrijwilligerswerk doen in Afrika, is iets wat ik al heel lang wil. En dan komt nu deze reis voorbij.  Een reis waarbij twee passies, het onderwijs en Afrika, gecombineerd worden. Wauw! Ik gooi een balletje op bij John. Zijn antwoord is duidelijk: DOEN! Zoon 1 geeft aan dat hij 12 dagen best lang vindt, maar als ik het graag wil….. Zoon 2 is ook duidelijk: Ja, dat lijkt hem geweldig. Met beide zonen zijn we in 2013 drie weken in Tanzania geweest. Zij hebben zelf gezien hoe de scholen er daar uit zien. Op de reis hebben ze ervaren hoe de mensen in Tanzania leven en hoe overweldigend mooi de natuur in Afrika is. Super, dat zij achter het idee staan om een motivatiebrief te schrijven. Met John ben ik in 1997 in Kenia geweest. Hoe mooi zou het zijn als ik nu, 20 jaar later, weer naar dit geweldige land ga!

Die avond stort ik me op het schrijven van een motivatiebrief…..

Eind oktober krijg ik bericht dat er 14 motivatiebrieven zijn binnengekomen. Uit deze brieven zijn er 4 personen gekozen om op gesprek te komen. En... ik zit daarbij!