5 november 2016 – informatiebijeenkomst

5 november 2016

Vandaag ontmoet ik mijn maatje tijdens de reis, Claire Erkelens. Zij is leerkracht op de Gouden Griffel in Berkel en Roodenrijs. Spannend, we werken beide voor de Laurentiusstichting, maar kennen elkaar niet. Claire en ik hebben afgesproken om te carpoolen. Net op het moment dat ik denk, ze komt niet meer, gaat de telefoon. Er blijken in Den Haag twee straten met bijna dezelfde naam. Maar hé, we gaan naar Afrika, hakuna matata! Uiteindelijk komen we één minuut voor tijd aan op de Anne Frankschool in Amsterdam, dus nog zelfs tijd over.

Na een hartelijke ontvangst, wordt er een enorme hoeveelheid aan informatie over ons uitgestort. Ons gevoel is dat wij één van de weinigen zijn, die al weten dat ze de voorjaarsreis gaan maken. Dat gevoel wordt later bevestigd. De meeste aanwezigen moeten nog een motivatiebrief schrijven en eventueel op gesprek. Wat een bofkonten zijn wij! Wij weten al dat we mogen! En na het horen van de informatie, hebben we er alleen nog maar meer zin in!met Claire bij de informatiebijeenkomst