21 januari 2017 - eerste workshopdag

21 januari 2017 - Amsterdam, Nederland

Vandaag stond de eerste workshopdag op het programma. Benieuwd wat ons te wachten stond, meldden Claire en ik ons om half 10 op de Fiep Westendorpschool in Amsterdam. Raar, de vorige bijeenkomst wisten we nog niet wie er allemaal mee zouden gaan. Dit keer merkte ik dat ik meer naar de andere deelnemers keek. Zou ik met haar in het groepje zitten, of met haar, of misschien wel met hem...???
De dag werd geopend door de enthousiaste voorzitter van Teachers4Teachers, Jan van Aert. Hierna volgde een energizer om elkaar te leren kennen. Om alvast te wennen werd meteen afgesproken dat we de energizer in het Engels deden. Even wennen, maar dat was het voor iedereen.

informatie en nog eens informatie
Na de eerste kennismaking werden we in groepjes verdeeld en volgden er twee workshops. We kregen een stortvloed aan informatie over ons heen, afgewisseld met interactieve werkvormen. Zo boeiend om met elkaar na te denken over de vraag wat een workshop nu eigenlijk een goede workshop maakt of te bedenken waar je welke werkvorm voor in kunt zetten.
Rond 13 uur was het tijd voor een lekkere lunch. Ook werd de groepsfoto gemaakt. Toch even een moment van: dit is het!
Met deze groep mensen gaan we de voorjaarsreis 2017 maken!

groepsfoto

Na de lunch volgde een laatste workshop. Toen was het tijd om met je maatje verder kennis te maken. Ik was gekoppeld aan....Milou Bouman. Een enthousiaste juf van groep 7 uit Brabant. Helemaal leuk! Samen gaan wij de workshops geven in het Mazeras gebied. We kregen ook te horen dat onze school (Mariakani primary school) het verste weg lag. Om er te komen vertrekken we 's ochtends als eerste groepje, om 6.30 uur! Voordeel is wel dat we wat van de omgeving zien (als we tenminste onze ogen open kunnen houden) We gaan het zien!

Zone Mazeras Diana en Milou Diana en Milou

Zone Mazeras (Mariakani Primary School)

Het was een inspirerende, motiverende dag! Met een hoofd vol informatie en ideeën verlaten we Amsterdam. Over twee weken volgt workshopdag 2!