Bonusdag!

5 maart 2023 - Diani Beach, Kenia

Zoals ik al schreef, ben ik één van de bofkonten die vandaag nog een extra dag in Kenia is. Vannacht om 1 uur hebben we de grote groep uitgezwaaid. De laatste 16 vertrekken komende nacht.

Tijdens de lange taxiritten heb ik ontzettend veel gelachen met Isaac, maar ook mooie gesprekken gehad. Eén ervan ging over religie. Hij nodigde ons uit in zijn kerk. Een kans die ik niet laat lopen! Ik wilde al heel lang een keer een stukje van een Afrikaanse kerkdienst meemaken. De hele dienst duurt minstens 4 uur, dus laten we het bij een stukje houden… Met zijn twaalven gingen we in tuktuks naar de dienst. Toen we aankwamen werd er vol passie gezongen! Fantastisch! De preek was iets teveel Sodom en Gomorra, heel negatief! Die skippen we dus maar, maar de beleving van deze mensen. Heel bijzonder om een keer mee te maken!

20230305_10422320230305_11552220230305_110017

De middag genieten we nog van de zon en het strand! En dan is het echt tijd om de koffer te pakken! Er zijn heel veel workshopmaterialen hier achter gebleven, maar die ruimte wordt weer opgevuld met souvenirs! En met prachtige herinneringen en ervaringen, want wat heeft alles weer een enorme indruk op mij gemaakt. De warmte van de Kenianen, de oprechtheid, het samen delen van de onderwijservaringen! Het was intens, vermoeiend, soms emotioneel, maar wat hebben we ook enorm gelachen en wat geeft dit een energie! Ik hoop dit in Nederland nog lang vast te houden!

Heb ik nu de wereld veranderd door deze reis? Ik weet het niet! Ik weet wel dat het heel belangrijk was om hier te ZIJN! Om te laten merken dat er ergens op de wereld mensen, collega’s, zijn die oog hebben voor het onderwijs in Kenia! Er was een enorme verbondenheid tussen de Nederlandse en Keniaanse leerkrachten, ondanks de verschillen in omstandigheden. We hebben uiteindelijk allemaal voor het onderwijs gekozen voor de kinderen, om hen verder te helpen in hun ontwikkeling!

Het was echt geweldig om te merken dat er zoveel familie, vrienden, collega’s, ouders en kinderen hebben meegereisd. Vanaf het begin toen ik met het plan kwam, heb ik zoveel support en lieve reacties gehad! Hier ben ik enorm dankbaar voor, Asante Sana! Tot in Nederland!

20230305_160748

1. Gert-Jan:
    5 maart 2023
    Hoi Diana, het is heel leuk om door jouw verhalen het gevoel te krijgen een klein beetje van jouw reis, belevenissen en activiteiten van T4T mee te beleven. Je bent goed bezig geweest. Ik ben trots op je. Goede en vooral veilige reis naar huis.
  2. Michèle:
    5 maart 2023
    Goede reis en welkom terug Buuf!
    Een fantastische reis.
  3. Yvonne:
    5 maart 2023
    Lieve schone zus, je hebt een hele mooie bijdrage geleverd aan het onderwijs door vanuit jouw passie anderen met dezelfde passie verder te helpen. Iets waar je heel trots op mag zijn! Wij zijn dat in ieder geval wel. En uiteraard kunnen we niet wachten op nog meer verhalen en foto’s. Goede reis terug!
  4. Diana:
    5 maart 2023
    Bedankt voor je leuke verhalen en de bijdrage die je hebt geleverd aan het onderwijs in Kenia.
  5. Marga keijzer:
    5 maart 2023
    Het was leuk om jou te volgen. Mooie herinneringen maken en ervaringen delen. Goed bezig!!
  6. John:
    5 maart 2023
    Ja, geweldig om je verhalen te lezen en te horen. Bijna naar huis maar vooral met rijkdom terug. Fantastisch!!
  7. E.M. Prins:
    6 maart 2023
    Het was geweldig om mee te lezen (reizen) !
    Welkom thuis en heel veel plezier met het nagenieten.
  8. Saskia:
    6 maart 2023
    Leuk om al je mooie verhalen te lezen.
    Welkom terug in ons dorp.
  9. Tineke:
    6 maart 2023
    goeie reis en tot ... de rest van de verhalen als je thuis bent
  10. Rokien:
    6 maart 2023
    Wat een top ervaring. Zo gaaf!